Seo uygulamaları arasında olmazsa olmazlar haline gelen paravan blog yani orijinal adıyla “Linkwheel”, arama motorlarının artık sıralamalarında farklı algoritmalara göre önem vermesi ile blog sahiplerini gönderileri içerisinde link almaları anlamına gelmektedir. Bu olay seo uygulamalarının önemli bir parçası haline gelmiş durumdadır. Arama motorlarının –özellikle Google’ın– artık sitelerimizin footer (yani alt kısım veya backlink alanı) kısmına pek önem vermemesi webmasterları paravan blog uygulamasına yöneltmiştir. Artık Google sitenizin içeriğiyle ilgili yazılardan gelen linklere daha çok önem veriyor ve bu konuda çalışmalarınızı derhal yapmalısınız.
Doğal yollardan backlink alamayan kullanıcıların kendi yöntemlerini geliştirmesiyle oluşmuştur paravan sistem. Paravan sistemin mantığı, birbirine bağlı bloglar kurup bu bloglara sitenizin içeriğiyle ilgili makaleler ekleyip bir süre sonra ise bu sitelerden backlink alma işlemidir. Tabi ki dikkat edilmezse bu yöntemde de hata yapma olasılığınız vardır. “Bir süre” kısmı çok önemli. Bazı blog sahipleri paravan sisteminin sadece işleyiş yöntemini öğrenip kendilerine başka bloglar kurup paravan blog yapabiliyorlar. Ancak burada dikkat edilmesi gereken yeni açılan blogun daha içeriğinin bile oluşmadan backlink almış olması. Google’ın gözünden kaçmayan bu durum yaptığınız işin hiçbir işe yaramamasına neden olabilir. Bu durumu önlemek için yeni açtığınız bloglarda veya sitelerde öncelikle içerik doldurmasında bulunmak ve “belirli bir süre” sonra paravan uygulamaya geçmek.
Paravan bloglar sisteminde en çok tavsiye edilen teknik, içerik backlink ve profil backlink çalışmalarıdır ve buralardan ana sitenize link çıkışı vermektir. Google’ın sevdiği backlink yöntemi de bu şekildedir.
Backlink’in ana mantığı bir siteyi referans olarak göstermektir. Bu bağlamda paravan bloglar sisteminin de mantığı aynı işliyor denilebilir. İkisi arasındaki fark backlink’te referansların sitenin belirli bir bölgesinde (mesela footer ya da yan menü gibi… ) olması fakat paravan bloglar sisteminde belirli bir içerikte (mesela makaleler, tanıtımlar… ) geçen kelimede olmasıdır. Kelimelerin altına ana sitenizin linkinin yerleştirmesiyle ana siteye yönlendirmeler yapılmasını sağlayan paravan bloglar sisteminde de dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Bunlardan en önemlisi bu linklerin sıklığının kontrol edilmesidir. İçeriğin çok fazla link içeriyor olması ziyaretçi tarafından siteye güvenilmezlik görünümü verebilir.
Evet oldukça iyi bir yazı olmuş backlink olayını gayet iyi tanımlanmış. Google sürekli olarak algoritmasını değiştiriyor çünkü çözülen algoritmalar bir işe yaramaz. arama motorların da Yükselmeyi hemen beklememek gerekiyor biraz zamana bırakmak daha mantıklı.
Teşekkürler güzel paylşım…
Çok güzel paylaşım olmuş. Faydalandım. Teşekkürler..